Study Mastery is opgericht door Ferdinand Brand, in samenwerking met betrokken collega docenten / onderzoekers, omdat we vonden dat meer mensen recht hebben om het beste uit hunzelf en hun studie te halen. Afgelopen jaren hebben we veel onderzoek kunnen doen naar thema’s die met optimaal studeren te maken hebben. Thema’s die onderzocht zijn, zijn onder andere: zelfregulerend leren, zelfsturend leren, motivatie, mindset, overtuigingen, studiestrategieën, planningen maken en planningen nakomen. De overtuiging dat elke student optimaal moet kunnen studeren, is de motivatie geweest om te starten met de op onderzoekgerichte Master: Leren & Innoveren.
Uit al het onderzoek is Study Mastery studeermodel ontwikkeld en dit hebben we kunnen testen en verbeteren door gezamenlijk verschillende innovatietrajecten op te zetten, bij te stellen, te verbeteren en weer te testen. In de praktijk bleek nog sterker wat in de wetenschappelijke literatuur gevonden werd:
Het is zó impactvol om op de goede manier aandacht te besteden aan hoe je studeert. En tegelijkertijd is er zo weinig kennis over dit onderwerp bij zowel docenten als studenten. Evaluaties van deze onderzoeken lieten zien dat studenten zelf veel meer invloed konden hebben op hun resultaten. En die resultaten na interventies en innovaties significant omhoog gingen.
Inmiddels hebben we diezelfde resultaten ook kunnen behalen bij tal van doelgroepen variërend van studenten in het MBO, HBO en WO tot docenten.
Omdat we als missie hebben dat zoveel mogelijk studenten de kans moeten krijgen om het maximale te bereiken, staat officieel vastgelegd dat 10% van de winst in tijd en/of geld wordt gedoneerd aan onderwijs gerelateerde goede doelen.